Brev:
Forslag til mellemmåltider
5. november 2009
Alder:
6 mdr.
Forslag til mellemmåltider
Hej Helen,
Så er jeg her igen :o) Det er dejligt at "have dig lige ved hånden", så man altid hurtigt kan få svar på de spørgsmål der melder sig.
Min søn er nu 6½ måned og er en utrolig glad og sprudlende dreng. Han får 3 måltider om dagen - grød til morgenmad og grøntsagsmos suppleret med kød og fisk til frokost og aften.
Derudover får han lidt frugtmos om formiddagen sammen med sine jerndråber og bliver ammet inden han sover formiddagslur. Han bliver ligeledes ammet inden sin middagslur og igen når han vågner om eftermiddagen.
Mit spørgsmål er hovedsageligt vedrørende eftermiddagen da jeg som regel ammer ham 2 gange dér. Han spiser som regel ved det ene bryst når han vågner, og så igen af det andet bryst inden han tager sin powernap ved 16.30 tiden.
Vil det være en ide at give ham en lille portion grød her istedet så man undgår 2 amninger? Eller vil dette tage appetitten til aftensmaden?
Hvornår må han begynde at få lidt A38 f.eks??
Med hensyn til amningen inden formiddagslur - hvornår kan jeg så forvente at denne forsvinder??
På forhånd tusind tak for svar - jeg glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner fra
Kit